fredag 19 november 2010

Friday I'm in Love...

Acne's sko Track, som nästintill uppnått ikonstatus på skohimlen, har nu fått sin uppföljare. Denna modell i färgen Taupe, kom till genom ett samarbete mellan Acne och Karolina Skande, redaktionschef på Rodeo.net (se brevväxling nedan).

Och självklart har BYRÅ:n sett till att förse sig med ett gäng.



Hej Jonny!
Jag köpte ett par Acneskor 15 februari 2007, kanske mitt bästa köp någonsin! De har vandrat jorden runt med mig många varv vid det här laget... De har tjänat mig lika väl sommar och vinter som vår och höst. Det har som du vet, varit en hård vinter och även om skorna har tacklat den väldigt väl befarar jag att de nu sjunger på sista versen. Med vetskap om att inget varar för evigt har jag därför letat efter ett par värdiga ersättare, detta utan framgång. Därför önskar jag av hela mitt hjärta att du låter nyproducera dessa fantastiska skor, om än i begränsad upplaga. Jag tror (eller tror mig veta) att många med mig skulle bli lyckliga om du valde att ta detta beslut. När de varit ute till försäljning på Blocket har priserna stigit till fascinerande summor som långt överstigit det pris de hade när de såldes i butik. Jag har genom åren även fått många mail och förfrågningar från folk som vill få tag på just dessa skor. Detta borde indikera att det är fler än jag som skulle bli glada över en re-lansering av denna skomodell. Jag håller med andra ord tummarna på att de återigen ska dyka upp i butik.

MVH Karolina Skande



Svar från Jonny


Hej Karolina

Jag har varit bortrest och har därför inte haft möjlighet att svara dig förrän nu. Tack för det öppna brevet, jag/vi blev väldigt smickrad och glad av det. Skorna du skriver om är gjorda på en fabrik i Italien som vi inte jobbar med längre. När vi gör skor bygger vi dom helt från grunden och tar själva fram lästen och klacken, för att sedan sätta ihop skorna på en tredje fabrik, det är därför en lång process. Vi håller dock på att undersöka möjligheterna till att ta fram skon på nytt. Om du vill så kanske du kan vara med och välja skinn då? Det vore kul!

Vänliga hälsningar Jonny Johansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar